preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 4. 2011.

Ukupno: 1349470
DRVOKOD

Portal za škole

 

Vijesti

ČITAMO MI, U OBITELJI SVI : nacionalni projekt poticanja čitanja u osnovnim školama

Dio smo velike obitelji od 129 škola diljem Republike Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama. Brojka od 4440 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.


Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja poticati čitanje. Pa tako čitamo na nastavi Hrvatskog jezika, Stranog jezika, Povijesti, Geografije… Pa mi u toj školi stalno nešto čitamo. Tu je još i knjižnica i knjižničarka koja stalno spominje neke nove knjige, zabavno štivo, poučno štivo, lektiru…

A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka?

Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.

Zbog toga smo se i ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji. Učiteljice trećeg razreda, Daliborka Tomašević, Dragica Budić, Nikolina Vuković i Lidija Petreković u suradnji s knjižničarkom Dejanom Bedeković odabrale su osam knjiga za svaki pojedini treći razred: po jednu knjigu iz svake od osam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja; etno baština). U projektu će nam se pridružiti i 8 učenika PŠ Gornje Plavnice i njihova učiteljica Jadranka Blažević.

Knjige u naprtnjačama naše škole:

3. a 3. b 3. c 3. d i 3.r PŠ
Šest guba čarolija i jedan užas na kvadrat 150 medvjeda i jedna priča Martina i mrkvica gunđalica Martin i čarobna zebra
Borovnica - sa zla na gore (strip) Vremeplovci (strip) Kockica (strip) Domaći : Mali Hakleri (strip)
Sva je priroda divlja i surova Unterstadt / Ivana Šojat Iskra / Neven Orhel Pijesku već oplakanom
Mama Mu u knjižnici Brže, Mama Mu! Božićna kaša / Sven Nordqvist Mano i Dado: Knjiga proljetnih i ljetnih pustolovina
Prekrasna djevojčica Zvukovi prošlosti - vitezovi Divovi - tajna povijest Pričosvijet 2: Putovanja i pustolovine
Dijete - istraživač i stvaralac Kad bi se njih pitalo Povezani s djetetom / Igor Longo Kako D postaje R: logopedski priručnik
Izrada nakita i modnih dodataka Čudesan origami 365 zabavnih aktivnosti na otvorenom Umni izazovi : otkrij točan odgovor elektroničkom olovkom!
Grad Zagreb: priručnik za učenike Grčka: putovanje u Periklovu Atenu Učenik - istražitelj prošlosti

Ukradeno proljeće - bajkoviti roman o vremenu šumskih duhova, vila i vilenjaka

Projekt započinjemo u petak, 20. siječnja 2017. kada će prvi učenik ili učenica trećeg razreda svojoj kući ponijeti ruksak s knjigama. U ruksaku se, osim knjiga, nalazi i Bilježnica dojmova.

U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.

Ovdje je nekoliko primjera dojmova iz Bilježnice koje su napisali naši učenici prošle godine:

Naša obitelj voli puno čitati. Čitamo sve, od slikovnica, stripova, enciklopedija, romana... Mama kaže da se iz svake knjige može nešto dobro naučiti. I tako mi čitamo i učimo. Svi su se razveselili kada sam iz škole donijela ruksak pun knjiga. Odmah je svatko pronašao nešto za sebe. Tata i sestra su se odmah „bacili“ na strip Borovnica. Nasmijala ih je djevojčica Borovnica i njezin neobičan pogled na svijet. Mama, učiteljica povijesti, naglas nam je pročitala Dvanaest Heraklovih poslova i, naravno, održala predavanje o mitovima Antičke Grčke. Mene je oduševio Zmajić Kokos, njegovi prijatelji i sedam pustolovina kroz koje u knjizi zajedno prolaze. Prolistala sam i knjigu Mali fizičari te zajedno sa sestrom pokušala izvesti nekoliko pokusa. Napravile smo pravi kaos, no jako smo se zabavile. Čitajući knjige ovaj kišni vikend nam je brzo prošao. (Franka Oreč, 3. b, 2015./2016.)

U petak sam doma nosio dvije torbe iz škole. Došavši kući brzo sam riješio zadaću i krenuo čitati. Borovnica protiv Paje Pauka mi se odmah svidjela. Pročitao sam je u jednom dahu. Brata sam podmitio Milkom da pročita Srce na štapu. Ispričao mi je sve o dječaku i ranjenoj vučici. Tata je najveći pa sam njemu i dao najveću knjigu. O knjizi Na početku i na kraju bijaše kava, tata mi je rekao, kako se kava kao napitak veže uz mnoge životne situacije u kojima zajedničko ispijanje kave dođe kao isprike za razgovor. Mama se uhvatila knjige Izumi i otkrića jer joj je sam naslov garantirano zanimljivo štivo. Ljudi si pomoću izuma olakšavaju rad. Bilo nam je neobično jer smo svi istovremeno čitali. U svijetu bi bilo manje zla kada bi ljudi više čitali dobre knjige, a manje gledali nasilne filmove i grube video igre. (Lucijan Oškera, 3. a, 2015./2016.)

Čitanje

Napokon je došao i taj čas,

kada su knjige stigle do nas.

Svi veselo krećemo čitati knjige

i lagano zaboravljamo ostale brige.

Čitanja nikad dosta

a sada se i vi djeco primite posla.

Nika Pavlin, 3.r. PŠ Gornje Plavnice, 2015./2016.

 

Knjiga

Ispred mene mnoga slova,

desna, lijeva, puna boja.

U korice poredana,

za listove zavezana.

Teku tiho poput rijeka,

nose priče izdaleka,

i šapuću k'o u snu,

pročitaj nas mi smo tu!

Na polici, u ladici.

O Ivici i Marici.

Vesela su kao igra,

ime im je knjiga.

Dražen Vodopija,

tata Antonija Vodopije, 3.a, 2015./2016.

 

Roditelji su rekli:

"Odlično smišljen projekt, zanimljiv za svakoga se nađe ponešto, djeci je bio važan, ne samo jednom djetetu nego i drugom i trećem u obitelji, volimo čitati zajedno."

"Najljepše pohvale organizatorima, nastavite tako dalje. "

"Čitanjem sudjelujemo u razvoju svakog djeteta te ga potičemo da sam uzme u ruke neku njemu zanimljivu knjigu. "

"Podržavam akciju u potpunosti. Prijedlog je da se u projekt uvede i slobodna knjiga ili čak da djeca sama biraju knjige te da imaju za to više vremena, što bi na ovaj način i dobila. Kada bi djeca još dobila sat u školi u kojem mogu zajedno čitati i pričati o knjigama projekt bi bio u potpunosti uspješan. "

"Bilo je zanimljivo i lijepo čitati i družiti se jer smo u tom trenu bili svi na okupu, čitali i komentirali knjige."

Roditelji i članovi obitelji upoznati su s ciljevima i načinom provedbe projekta tako da se nadamo da će sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…

                          

            

Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Alinea, Fraktura, Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Knjiga u centru, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Semafora, Planetopija, Planet Zoe i Školska knjiga.

Hrvatska mreža školskih knjižničara udruga je čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini.

Ovim putem također zahvaljujemo našem donatoru koji je prepoznao važnost ovog projekta, te dobrobiti koje može donijeti obitelji, te je odlučio financirati kupnju knjiga za projekt. Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati, nakon projekta.

                                                               knjižničarka : Dejana Bedeković



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Jadranka Solar-Šorgić   datum: 20. 1. 2017.

Vijesti

ČITAMO MI, U OBITELJI SVI : nacionalni projekt poticanja čitanja u osnovnim školama

Dio smo velike obitelji od 129 škola diljem Republike Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama. Brojka od 4440 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.


Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja poticati čitanje. Pa tako čitamo na nastavi Hrvatskog jezika, Stranog jezika, Povijesti, Geografije… Pa mi u toj školi stalno nešto čitamo. Tu je još i knjižnica i knjižničarka koja stalno spominje neke nove knjige, zabavno štivo, poučno štivo, lektiru…

A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka?

Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.

Zbog toga smo se i ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji. Učiteljice trećeg razreda, Daliborka Tomašević, Dragica Budić, Nikolina Vuković i Lidija Petreković u suradnji s knjižničarkom Dejanom Bedeković odabrale su osam knjiga za svaki pojedini treći razred: po jednu knjigu iz svake od osam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja; etno baština). U projektu će nam se pridružiti i 8 učenika PŠ Gornje Plavnice i njihova učiteljica Jadranka Blažević.

Knjige u naprtnjačama naše škole:

3. a 3. b 3. c 3. d i 3.r PŠ
Šest guba čarolija i jedan užas na kvadrat 150 medvjeda i jedna priča Martina i mrkvica gunđalica Martin i čarobna zebra
Borovnica - sa zla na gore (strip) Vremeplovci (strip) Kockica (strip) Domaći : Mali Hakleri (strip)
Sva je priroda divlja i surova Unterstadt / Ivana Šojat Iskra / Neven Orhel Pijesku već oplakanom
Mama Mu u knjižnici Brže, Mama Mu! Božićna kaša / Sven Nordqvist Mano i Dado: Knjiga proljetnih i ljetnih pustolovina
Prekrasna djevojčica Zvukovi prošlosti - vitezovi Divovi - tajna povijest Pričosvijet 2: Putovanja i pustolovine
Dijete - istraživač i stvaralac Kad bi se njih pitalo Povezani s djetetom / Igor Longo Kako D postaje R: logopedski priručnik
Izrada nakita i modnih dodataka Čudesan origami 365 zabavnih aktivnosti na otvorenom Umni izazovi : otkrij točan odgovor elektroničkom olovkom!
Grad Zagreb: priručnik za učenike Grčka: putovanje u Periklovu Atenu Učenik - istražitelj prošlosti

Ukradeno proljeće - bajkoviti roman o vremenu šumskih duhova, vila i vilenjaka

Projekt započinjemo u petak, 20. siječnja 2017. kada će prvi učenik ili učenica trećeg razreda svojoj kući ponijeti ruksak s knjigama. U ruksaku se, osim knjiga, nalazi i Bilježnica dojmova.

U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.

Ovdje je nekoliko primjera dojmova iz Bilježnice koje su napisali naši učenici prošle godine:

Naša obitelj voli puno čitati. Čitamo sve, od slikovnica, stripova, enciklopedija, romana... Mama kaže da se iz svake knjige može nešto dobro naučiti. I tako mi čitamo i učimo. Svi su se razveselili kada sam iz škole donijela ruksak pun knjiga. Odmah je svatko pronašao nešto za sebe. Tata i sestra su se odmah „bacili“ na strip Borovnica. Nasmijala ih je djevojčica Borovnica i njezin neobičan pogled na svijet. Mama, učiteljica povijesti, naglas nam je pročitala Dvanaest Heraklovih poslova i, naravno, održala predavanje o mitovima Antičke Grčke. Mene je oduševio Zmajić Kokos, njegovi prijatelji i sedam pustolovina kroz koje u knjizi zajedno prolaze. Prolistala sam i knjigu Mali fizičari te zajedno sa sestrom pokušala izvesti nekoliko pokusa. Napravile smo pravi kaos, no jako smo se zabavile. Čitajući knjige ovaj kišni vikend nam je brzo prošao. (Franka Oreč, 3. b, 2015./2016.)

U petak sam doma nosio dvije torbe iz škole. Došavši kući brzo sam riješio zadaću i krenuo čitati. Borovnica protiv Paje Pauka mi se odmah svidjela. Pročitao sam je u jednom dahu. Brata sam podmitio Milkom da pročita Srce na štapu. Ispričao mi je sve o dječaku i ranjenoj vučici. Tata je najveći pa sam njemu i dao najveću knjigu. O knjizi Na početku i na kraju bijaše kava, tata mi je rekao, kako se kava kao napitak veže uz mnoge životne situacije u kojima zajedničko ispijanje kave dođe kao isprike za razgovor. Mama se uhvatila knjige Izumi i otkrića jer joj je sam naslov garantirano zanimljivo štivo. Ljudi si pomoću izuma olakšavaju rad. Bilo nam je neobično jer smo svi istovremeno čitali. U svijetu bi bilo manje zla kada bi ljudi više čitali dobre knjige, a manje gledali nasilne filmove i grube video igre. (Lucijan Oškera, 3. a, 2015./2016.)

Čitanje

Napokon je došao i taj čas,

kada su knjige stigle do nas.

Svi veselo krećemo čitati knjige

i lagano zaboravljamo ostale brige.

Čitanja nikad dosta

a sada se i vi djeco primite posla.

Nika Pavlin, 3.r. PŠ Gornje Plavnice, 2015./2016.

 

Knjiga

Ispred mene mnoga slova,

desna, lijeva, puna boja.

U korice poredana,

za listove zavezana.

Teku tiho poput rijeka,

nose priče izdaleka,

i šapuću k'o u snu,

pročitaj nas mi smo tu!

Na polici, u ladici.

O Ivici i Marici.

Vesela su kao igra,

ime im je knjiga.

Dražen Vodopija,

tata Antonija Vodopije, 3.a, 2015./2016.

 

Roditelji su rekli:

"Odlično smišljen projekt, zanimljiv za svakoga se nađe ponešto, djeci je bio važan, ne samo jednom djetetu nego i drugom i trećem u obitelji, volimo čitati zajedno."

"Najljepše pohvale organizatorima, nastavite tako dalje. "

"Čitanjem sudjelujemo u razvoju svakog djeteta te ga potičemo da sam uzme u ruke neku njemu zanimljivu knjigu. "

"Podržavam akciju u potpunosti. Prijedlog je da se u projekt uvede i slobodna knjiga ili čak da djeca sama biraju knjige te da imaju za to više vremena, što bi na ovaj način i dobila. Kada bi djeca još dobila sat u školi u kojem mogu zajedno čitati i pričati o knjigama projekt bi bio u potpunosti uspješan. "

"Bilo je zanimljivo i lijepo čitati i družiti se jer smo u tom trenu bili svi na okupu, čitali i komentirali knjige."

Roditelji i članovi obitelji upoznati su s ciljevima i načinom provedbe projekta tako da se nadamo da će sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…

                          

            

Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Alinea, Fraktura, Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Knjiga u centru, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Semafora, Planetopija, Planet Zoe i Školska knjiga.

Hrvatska mreža školskih knjižničara udruga je čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini.

Ovim putem također zahvaljujemo našem donatoru koji je prepoznao važnost ovog projekta, te dobrobiti koje može donijeti obitelji, te je odlučio financirati kupnju knjiga za projekt. Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati, nakon projekta.

                                                               knjižničarka : Dejana Bedeković



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Jadranka Solar-Šorgić   datum: 20. 1. 2017.

Oglasna ploča

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


e-Dnevnik

e-Dnevnik

Dokumenti

Djetinjstvo bez gladi




preskoči na navigaciju