preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 4. 2011.

Ukupno: 1349433
DRVOKOD

Portal za škole

 

Vijesti

GRAND PRIX I ZLATNA MEDALJA: Briljirali mladi inovatori uz mentora Branka Raičkovića

Inovaciju  pod nazivom KRIŽIĆ–KRUŽIĆ PRO MAX izradili su učenici Jan Rastović i Mateo Šelj pod mentorstvom učitelja Branka Raičkovića, Natjecali su se kao članovi Udruge informatičara Bjelovarsko–bilogorske županije, a na prijedlog Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture na kraju slavili nagradom Grand Prix i Zlatnom medaljom.


Rad je prikazan na kraju prošle školske godine na Izložbi radova u organizaciji Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture te je zatim nominiran za natjecanje ARCA jer je ocijenjen najboljom ocjenom. Jan i Mateo su rad tada prezentirali kao učenici IV. osnovne škole Bjelovar i UIBBŽ, dok su na izložbi su inovaciju predstavili Jan Rastović, sadašnji učenik MIOC–a u Zagrebu i Mateo Šelj, učenik Gimnazije u Bjelovaru – kazao je njihov mentor Raičković.

Što se tiče ideje, kazao je, ona je proizašla iz natječaja Generacija NOW odakle je išla i prijava na natječaj, a nakon uspješne prijave, kompletna oprema potrebna za inovaciju je donirana od strane T–coma – kazao je Raičković te pojasnio kako je želja bila da se jedna općepoznata igra pretvori u sofisticirano rješenje koje na zanimljiv način povezuje klasični pristup s naprednom IT tehnologijom.

I tako je radu KRIŽIĆ-KRUŽIĆ PRO MAX pripala Zlatna medalja ARCA 2021
za mlade inovatore i najveća nagrada izložbe Grand Prix.

Igra KRIŽIĆ – KRUŽIĆ se igra na podlozi s LED diodama oblika križić i kružić, upravljana mobitelima, spojenim preko interneta. Inače, radi se o igri baziranoj na križiću–kružiću u kojoj se, da biste pobijedili, treba spojiti tri vodoravno, okomito ili dijagonalno križića ili kružića.

Za izradu ovog projekta koristili smo veliku ploču od pleksiglasa koja nam je služila kao podloga za igru, 9 valjaka od pleksiglasa za svaku rupu u koju smo stavili dvije
svjetleće diode, crvenu i plavu, tri razvojne ploče na koje smo stavili dva Arduina
MKR1000, jedan zvučnik, tri ekrana te puno svjetlećih dioda, žica i otpornika. Za
igricu imamo poseban usmjerivač za spajanje na Internet i server Udruge
Informatičara BBŽ na kojem se odvija cijeli program Igra funkcionira tako da se dva Arduina MKR1000 spajaju na server te ovisno o naredbama koje dobiju od mobitela, pale i gase svjetleće diode na ploči.
Na vrhu panela igre nalaze se dva OLED ekrana čija je svrha prikazivati QR kodove.
Njih možete skenirati mobitelom i time vas odvedu na stranicu za igru, kao igrača
(X) ili (O). Stranica ima grafički interface koji se sastoji od imena oblika igrača kojem upravljamo, devet gumbi koje pali svjetleće diode te gumb „Reset“ koji automatski gasi sve diode. Sustav sam prepoznaje kraj igre te upisuje bodove na OLED ekrane i postavlja igru u početnu poziciju, popraćenu zvučnim signalom.
Za ovaj rad korištena je Internet komunikacija, HTTP protokol, I2C i rx/rx
komunikacija – pojasnio je učitelj Raičković, nastavnik matematike, fizike i informatike u IV. osnovnoj školi Bjelovar, predsjednik Zajednice tehničke kulture Bjelovarsko-bilogorske županije i predsjednik Udruge informatičara BBŽ.

Čestitamo mentoru i njegovim učenicima!

      

                                  

                                                                                                                        Tekst: Danka Jarić

                                                                                                   Fotografije: Branko Raičković



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Danka Jarić   datum: 25. 10. 2021.

Vijesti

GRAND PRIX I ZLATNA MEDALJA: Briljirali mladi inovatori uz mentora Branka Raičkovića

Inovaciju  pod nazivom KRIŽIĆ–KRUŽIĆ PRO MAX izradili su učenici Jan Rastović i Mateo Šelj pod mentorstvom učitelja Branka Raičkovića, Natjecali su se kao članovi Udruge informatičara Bjelovarsko–bilogorske županije, a na prijedlog Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture na kraju slavili nagradom Grand Prix i Zlatnom medaljom.


Rad je prikazan na kraju prošle školske godine na Izložbi radova u organizaciji Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture te je zatim nominiran za natjecanje ARCA jer je ocijenjen najboljom ocjenom. Jan i Mateo su rad tada prezentirali kao učenici IV. osnovne škole Bjelovar i UIBBŽ, dok su na izložbi su inovaciju predstavili Jan Rastović, sadašnji učenik MIOC–a u Zagrebu i Mateo Šelj, učenik Gimnazije u Bjelovaru – kazao je njihov mentor Raičković.

Što se tiče ideje, kazao je, ona je proizašla iz natječaja Generacija NOW odakle je išla i prijava na natječaj, a nakon uspješne prijave, kompletna oprema potrebna za inovaciju je donirana od strane T–coma – kazao je Raičković te pojasnio kako je želja bila da se jedna općepoznata igra pretvori u sofisticirano rješenje koje na zanimljiv način povezuje klasični pristup s naprednom IT tehnologijom.

I tako je radu KRIŽIĆ-KRUŽIĆ PRO MAX pripala Zlatna medalja ARCA 2021
za mlade inovatore i najveća nagrada izložbe Grand Prix.

Igra KRIŽIĆ – KRUŽIĆ se igra na podlozi s LED diodama oblika križić i kružić, upravljana mobitelima, spojenim preko interneta. Inače, radi se o igri baziranoj na križiću–kružiću u kojoj se, da biste pobijedili, treba spojiti tri vodoravno, okomito ili dijagonalno križića ili kružića.

Za izradu ovog projekta koristili smo veliku ploču od pleksiglasa koja nam je služila kao podloga za igru, 9 valjaka od pleksiglasa za svaku rupu u koju smo stavili dvije
svjetleće diode, crvenu i plavu, tri razvojne ploče na koje smo stavili dva Arduina
MKR1000, jedan zvučnik, tri ekrana te puno svjetlećih dioda, žica i otpornika. Za
igricu imamo poseban usmjerivač za spajanje na Internet i server Udruge
Informatičara BBŽ na kojem se odvija cijeli program Igra funkcionira tako da se dva Arduina MKR1000 spajaju na server te ovisno o naredbama koje dobiju od mobitela, pale i gase svjetleće diode na ploči.
Na vrhu panela igre nalaze se dva OLED ekrana čija je svrha prikazivati QR kodove.
Njih možete skenirati mobitelom i time vas odvedu na stranicu za igru, kao igrača
(X) ili (O). Stranica ima grafički interface koji se sastoji od imena oblika igrača kojem upravljamo, devet gumbi koje pali svjetleće diode te gumb „Reset“ koji automatski gasi sve diode. Sustav sam prepoznaje kraj igre te upisuje bodove na OLED ekrane i postavlja igru u početnu poziciju, popraćenu zvučnim signalom.
Za ovaj rad korištena je Internet komunikacija, HTTP protokol, I2C i rx/rx
komunikacija – pojasnio je učitelj Raičković, nastavnik matematike, fizike i informatike u IV. osnovnoj školi Bjelovar, predsjednik Zajednice tehničke kulture Bjelovarsko-bilogorske županije i predsjednik Udruge informatičara BBŽ.

Čestitamo mentoru i njegovim učenicima!

      

                                  

                                                                                                                        Tekst: Danka Jarić

                                                                                                   Fotografije: Branko Raičković



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Danka Jarić   datum: 25. 10. 2021.

Oglasna ploča

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


e-Dnevnik

e-Dnevnik

Dokumenti

Djetinjstvo bez gladi




preskoči na navigaciju